wat moet je allemaal doen bij een dietiste? en wat doet zij/hij om jou te kunnen helpen met afvallen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Hij/zij zal je eetpatroon bekijken en dan aan de hand van je lengte gewicht en sekse een dieet samenstellen die het best aansluit op jouw als persoon. En dan speelt je wens ook nog een rol. Wat wil je bereiken en in welke mate .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen moet je een week precies opschrijven wat je eet en drinkt. Zo kan de diëtiste bekijken wat en wanneer je eet. Of het goed is of te weinig. Of je stoffen te kort komt. Of er een beeld is wanneer je teveel snoept.

Dan geeft ze info over bijvoorbeeld ander broodbeleg of bruin brood in plaats van wit brood. En vooral die 6 bekers water drinken per dag.

En ze kijkt wat een haalbaar gewicht is voor jou. Door iedere week/maand naar haar toe te gaan heb je een stok achter de deur om het vol te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dietist gaat je vragen naar je eetgedrag, en misschien om een eet-dagboek bij te houden. Aan de hand daarvan komt hij/zij met tips om je eetpatroon te veranderen.
Ik zou graag reclame maken voor mijn vriendin (maar dat is misschien niet toegestaan op GV), een dietist met eigen praktijk die zelf veel houd van de 'bourgondische' levenswijze, en dit op een verantwoordelijke manier toepast op haar tips naar haar patienten/clienten. Ze drukt je met je neus op de feiten, maar gaat er nuchter en menselijk mee om, haar tips en recepten zijn echt fantastisch!

Als je wilt kan ik de link naar haar site wel plaatsen, maar alleen als je erom vraagt omdat ik niet ongevraagd 'reclame' wil posten.